missie, visie, statement

 BodyFitHaren:

Ruim 30 jaar is BodyFitHaren een begrip in Haren. Wat ooit begon als een sportaccommodatie in de dependance van de brandweer aan de Westerse Drift, is uitgegroeid tot een modern, luxe, volwassen en professionele fitnessclub.

 Geschiedenis

Op 23 maart 1987 opent BodyFit, als één van de eerste sportscholen in Groningen haar deuren in een dependance van de brandweer aan de Westerse Drift in Haren. Mevrouw E. Bakker is de oprichtster van de studio. Na ongeveer anderhalf jaar verhuist zij naar de locatie aan de Anjerlaan in Oosterhaar. In 1990 neemt Patrick Müller de sportschool over. Na vijf jaar de sportschool te hebben gerund neemt zijn jongere broer Geoffrey Müller de sportschool over.

Geoffrey Müller neemt deze uitdaging op 23 jarige leeftijd aan. Na een moeilijke start krijgt de sportschool door de inzet en het enthousiasme van Geoffrey een opleving. In de loop van de jaren heeft sportschool BodyFit ondanks de slechte staat van het gebouw, een ware metamorfose ondergaan. Het waren vooral lekkages die voor de nodige problemen zorgden. Door ervaring hebben wij veel geleerd. Dit heeft zich vertaald in de huidige gang van zaken in de sportschool. Zo zijn in 2007 het logo en de naam veranderd en is in 2008 de gevel rondom het gebouw opnieuw bekleed. Daarnaast is door de jaren heen volop geïnvesteerd in nieuwe apparatuur en begeleiding.

Het moge duidelijk zijn dat BodyFitHaren en Geoffrey Müller zeer nauw met elkaar verbonden zijn. De persoonlijke visie van hem heeft op de ontwikkelingen en de cultuur een sterke invloed gehad. Behalve de al genoemde vele aanpassingen aan en in het gebouw komt dit tot uitdrukking in de gemoedelijke en persoonlijke sfeer bij BodyFitHaren. BodyFitHaren beschikt niet over fulltimers. Alle medewerkers die een vast dienstverband hebben zijn parttimers. Om op basis daarvan tot een goed functionerende organisatie te komen zijn strakke en heldere afspraken nodig. Alle betrokkenen dienen te weten wat en wanneer er van ze verwacht wordt. Alleen dan is het mogelijk om tot een goed functionerende en communicerende organisatie te komen met de missie hoog in het vaandel en toegepast in de praktijk, waarbij Geoffrey meer op de achtergrond kan werken aan de continuïteit en de toekomst van het bedrijf.

Eind september 2016 heeft BodyFitHaren eindelijk haar deuren geopend op de nieuwe locatie op sportpark de Koepel. Hier is alles gedaan om BodyFitHaren naar een hoger niveau te tillen. Niet alleen qua locatie, maar zeker qua gebouw met de voorzieningen. Van vloerverwarming, naar een warmte terug win systeem voor de ventilatie. Van zeer moderne Dyson kranen met droogfunctie erin verwerkt, tot italiaans design tegelwerk. Van volledig rondom geïsoleerd tot volledig gebruik van Led verlichting. Van een zeer moderne keuken/bar combinatie tot een Sonos draadloze Wifi geluidsinstalatie.

Hiermee is onze fundering, naast de bestaande pijlers gastvrijheid en begeleiding versterkt met de pijlers gebouw/inrichting en locatie. Met dit onderscheidend vermogen slaan wij de laatste palen in de grond voor een stevige fundering waardoor wij de concurrentiestrijd aan kunnen gaan met de low budgetcentra en andere ketens en clubs. BodyFitHaren moet een plaats zijn waar mensen het prettig vinden om naar toe te gaan. Waar mensen graag worden gezien, met respect worden behandeld. En dat alles in een moderne, sfeervolle en sportieve omgeving op een prachtige locatie.

 

Pijlers:

  1. Gastvrijheid

De Dikke Van Dale zegt; Gastvrijheid is: 1. gulheid in het onthalen of herbergen van gasten; synoniem: hospitaliteit • de plicht, de deugd der gastvrijheid. 2. het opnemen resp. opgenomen-worden als gast • gastvrijheid aanbieden, bewijzen, genieten, verlenen.)  Een nieuwe definitie uit het book moodmaker is; Gastvrijheid is het prettige, welkome gevoel dat de gast beleefd bij het contact met de gasthe(e)r(en) en de dienstverlening van het bedrijf. Gastvrijheid is beleving door de gast. Hoe ontstaat gastvrijheidsbeleving?

Gastvrijheid bereik je bij goed gastheerschap en gastgerichtheid

 Gastheerschap is; naar beste kunnen, vanuit je hart, een gast oprechte aandacht, veiligheid en comfort bieden. Gastheerschap moet, wil het werken, geboden worden door alle medewerkers. Andere termen die je in vergelijking met gastheerschap ziet is Hostmanship (“de kunst om mensen het welkom gevoel te geven”) en klantvriendelijkheid

Gastgerichtheid is; de tastbare en registreerbare wijze waarop een dienst geleverd wordt aan een gast.

De tevredenheid van de gast heeft alles te maken met de verwachting van de gast. Het is een grote uitdaging om de verwachting(en) van de gast te overtreffen en deze daarmee tevreden te stellen.

  1. Begeleiding

Onze begeleiding is een zeer belangrijke pijler ten op zichte van de concurrentie. De laatste jaren heeft BodyFitHaren hier serieuze stappen in gemaakt. Als volgende stap in onze ontwikkeling hebben wij op onze nieuwe locatie nu de hele dag coaches aanwezig. Met onze eigen applicatie kunnen we makkelijk en meer klanten bedienen.

  1. Gebouw/inrichting

BodyFitHaren is gehuisvest in haar eigen pand. En niet zomaar een pand! Een pand gebouwd en ingericht als een huis. Vloerverwarming, een gezellige tunnelhaard, veel glas, rustige kleursamenstellingen, een moderne design keuken, luxe kleedkamers, design meubels, ets. Dit alles moet de klant het gevoel geven te sporten in een huiselijke omgeving waar een gezellige sfeer heerst.

     4.  Locatie

Onze locatie is redelijk uniek te noemen voor een fitnesscentrum. Veelal bevinden fitnesscentra zich op industrieterreinen in dito panden of als onderdeel van een (winkel)centrum. BodyFitHaren heeft een vrijstaand gebouw met veel uitzicht in het groen en natuurlijk de prachtige  laan met oude kastanjebomen.

 

 Mission Statement:

Missie: Wij willen graag een bijdrage leveren aan een gezonde en actieve levensstijl van onze klanten. Wij streven ernaar om onze klanten op een verantwoorde manier in een veilige omgeving  te laten bewegen.

Visie: Door jong en oud van harte welkom te heten in onze professionele, sfeervolle en moderne fitnessclub, om er te werken aan hun geestelijke en lichamelijke welzijn, met als klantbeleving de pijlers van ons fundament; gastvrijheid, begeleiding, gebouw/inrichting & locatie

Kritische SuccesFactoren: in de tijd van toenemende concurrentie en lowbudget ketens zorgt ons personeel door een positieve benadering, professionele begeleiding en aandacht ervoor dat wij uniek zijn. Wij staan voor;  een gezellige, complete, esthetische en positieve fitnessclub in een mooie omgeving met eerlijke prijzen waar de mens centraal staat, zodat een clubgevoel ontstaat, waarbij alle mensen zich thuis kunnen voelen.

Doelen: Dè luxe fitnessclub van Haren en omstreken te worden, te zijn en te blijven.

Strategie: Door met een lage werkdruk en een uitstekende werksfeer, een positieve cultuur te onderhouden waarbij de werknemer gemotiveerd is om vanuit betrokkenheid de kritische succesfactoren te bewaken. Verantwoordelijkheidsgevoel is een belangrijke competentie in deze, als ook professioneel initiatief. BodyFitHaren zal door samenwerking met verschillende verenigingen, zoals het UMCG Beatrixoord en hopelijk verzekerings-maatschappijen trachten de doelen te halen. Ook externe bedrijven en stichtingen zoals BedrijfsFitnessNederland, PersoonsGebonden budgetten en Stichting leergeld zullen kunnen bijdragen aan het behalen van onze doelen.

Key Prestatie Indicatoren: Naast de standaard meetmethodes (jaarrapporten, kwartaalcijfers, huidige ledenstand en omzet) zal door overleg met de werknemers en werknemers onderling, de werksfeer en cultuur besproken worden om te controleren of de betrokkenheid, het verantwoordelijkheidsgevoel en het initiatief in lijn is met de beleid. De processen en protocollen zullen dagelijks gerespecteerd, toegepast en bewaakt moeten worden door de werknemers en werkgever.